Radial Engineering EXTC-SA

21

Gitarreneffekt-Router

  • symmetrischer Re-Amper
  • XLR in/out
  • Klinke in/out
  • 2x Klinke Loop in/out
  • Send und Return separat regelbar
  • Wet/Dry regelbar
  • 180° Phase Invert schaltbar
  • inkl. externem Netzteil 15 V DV 40 0 mA
Erhältlich seit April 2014
Artikelnummer 339422
Verkaufseinheit 1 Stück
Mehrkanalig Nein
Kanäle 1
Aktiv / Passiv Aktiv
19" Nein
Schaltbarer Pad Nein
Schaltbarer Gnd/Lift Nein
Batteriespeisung Nein
Speaker Simulation Ja
B-Stock ab 294 CHF verfügbar
340 CHF
Versandkostenfrei und inkl. MwSt.
Sofort lieferbar
Sofort lieferbar

Dieses Produkt ist auf Lager und kann sofort verschickt werden.

Informationen zum Versand
1

21 Kundenbewertungen

4.9 / 5

Sie müssen eingeloggt sein, um Produkte bewerten zu können.

Hinweis: Um zu verhindern, dass Bewertungen auf Hörensagen, Halbwissen oder Schleichwerbung basieren, erlauben wir auf unserer Webseite nur Bewertungen von echten Usern, die das Equipment auch bei uns gekauft haben.

Nach dem Login finden Sie auch im Kundencenter unter "Produkte bewerten" alle Artikel, die Sie bewerten können.

Features

Sound

Verarbeitung

12 Rezensionen

CK
Top Qualität
Cpt Karacho 11.06.2022
Großartiges Gerät! Habe mir den EXTC zum Mischen und Reamping angeschafft. Insbesondere, wenn man einen gewissen Sound für einen Song sucht, erspart man sich hier unendlich viel Arbeit. DI-Track aufnehmen und dann solange im Reamping mitsamt Effekten an dem Ton rumschrauben, bis der gewünschte Sound gefunden wurde. Und selbst, wenn es dann immer noch nicht der richtige Sound ist, kann bequem erneut verändert werden.

Großartig sind auch die Features, also dass zwei Effektloops vorhanden sind, so dass man mehrere Effekte mixen kann. Das muss nicht immer zwingend die Gitarre sein, denn auch eine Bassdrum, eine Gesangsspur oder ein Keyboard können mit Pedaleffekten gefärbt werden. Löblich ist auch der Phasenknopf mitsamt Blend-Regler.

Die Qualität des EXTC ist ausgezeichnet. Super Verarbeitung und er fühlt sich hochwertig an, was man für diesen Preis allerdings auch erwarten darf.

Klare Kaufempfehlung für jene Leute, die nicht auf Anhieb bei Aufnahmen den richtigen Sound finden, oder beim Mixing gerne mit Sounds experimentieren möchten.
Features
Sound
Verarbeitung
0
0
Bewertung melden

Bewertung melden

A
Top Produkt wie gewohnt von Radial
Anonym 26.01.2016
Die Box ist aus festem Metall und alle Knöpfe und Schalter fassen sich sehr gut an. Das Gerät kommt mit einer kleinen Bedienungsanleitung mit allen wichtigen Angaben.

Die Inbetriebnahme ist sehr einfach: Per XLR oder Klinke (TRS) mit dem Mischpult oder einer externen Soundkarte verbinden, an Loop A und Loop B Gitarreneffekte anschließen und das aufgenommene Gitarrensignal abspielen.

Der Klang ist wie von Radial gewohnt sehr gut.

Einziges Feature, was wünschenswert wäre, ist den Loop B separat einstellen und parallel zum Loop A dazumischen zu können. Zur Zeit gibt es aber keine Alternative bis auf das etwas teurere Reamp Set ebenfalls von Radial mit zwei unabhängigen Boxen.
Features
Sound
Verarbeitung
0
0
Bewertung melden

Bewertung melden

google translate gb
Leider ist ein Fehler aufgetreten. Bitte wiederholen Sie diese Aktion später.
J
Radial EXTC-SA
JMB020 04.11.2018
As all other Radial gear such as X-AMP et al, the EXTC-SA come up trumps (no pun) yet again. If you need to connect your DAW together with your prized boutique fx pedals then this is definitely the way to go. Built like a brick, the impedance switch to low-level is done most effectively with possible tweaks in level on both send an return. (I started running a 1kHz tone from Pro Tools out to the box and back into the DAW and adjusting the volume thusly) There's even a mix/blend pot added as well as a polarity switch. Solid work from a solid company. Strong buy!
Features
Sound
Verarbeitung
3
0
Bewertung melden

Bewertung melden

google translate gb
Leider ist ein Fehler aufgetreten. Bitte wiederholen Sie diese Aktion später.
RH
Utility that inspires!
Red House Drummer 23.10.2022
I purchased the EXTC-SA a few months ago and so far it has more than proven its worth.

The EXTC-SA is delightfully intuitive. Unbalanced and balanced inputs and outputs are clearly indicated on the back. The send and receive knobs, the polarity reverse button and blend knob work just as one would expect. The A and B loops are a great feature and I find them useful for for auditioning different signal paths or to run in tandem to achieve even "fresher" sounds! The unit in general feels solid. The buttons and knobs operate smoothly with even sensitive adjustments making an audible difference--a sure sign of a quality piece of kit. I like that it can be rack-mounted, taking up only 2U of space. All of this means, to me at least, better integration into a studio environment and fewer interruptions to the creative flow.

This thing excels at its main purpose of being a high-quality effects loop. I haven't noticed any signal degradation or noise, any latency, just hi-fidelity goodness. If it "colors" the signal, it sounds pleasant to my ears. I've used the EXTC-SA on drums, vocals, synth, DI guitar and bass and they all sound fantastic. For instance, I added some nice saturation to the kick and snare by running them through an overdrive pedal. It completely changed the attitude of the song for the better in my view and has inspired me to take a new approach to mixing and future recordings. My band really digs how the final mix turned out. Another example is when I ran the kick through the EHX Bass Mono Synth pedal. The kick essentially became the bass line and I wrote a song around it. The doors this thing can help to unlock are endless!

The EXTC-SA also performs wonderfully as a reamp box. The tried and trued method of reamping DI bass/guitar tracks through a miced up amplifier, such as the Ampeg PF50t or Fender Deluxe III in my case, works brilliantly. Blend the DI with the reamped signal captured via microphone, adjust phase accordingly and boom, ready to rock and roll. That's just one of many applications, I love the attitude of vocals through the Fender amp. A snare track or drum bus through the actual spring reverb of a Fender tube amplifier is a thing to behold. I recently reamped a snare through a PA speaker set up in a long, concrete hallway and used a condenser mic to capture it. It turned the song into this huge, menacing monster that enhances the already dark mood of the track.

In addition to the aforementioned points, I've found that the EXTC-SA saves a bit of processing power. Some plugins can really drain your computer and this helps to keep the dreaded "overload protection" or equivalent failsafe at bay. In a pinch, it could be used as a DI. And live, if the mixing desk has no effects or the engineer has a chip on his or her shoulder and refuses to give you reverb or delay, the EXTC-SA can save the day!

The EXTC-SA is one of the best musical investments I've made. The practicality and avenues of creativity it can take you down make it completely worth the price tag. Yes, one could use plugins to achieve similar results and I still do! However, I find the tactile element of hardware, pedals and amplifiers in this case, lends something really special to the creative process. I know a lot of this stuff can be subjective, all I can say is that I dig the EXTC-SA and I think some of you might too! Happy recording!
Features
Sound
Verarbeitung
3
0
Bewertung melden

Bewertung melden